Dyrektywa NIS2 to zbiór unijnych regulacji dotyczących cyberbezpieczeństwa, które mają na celu wzmocnienie ochrony w obszarze technologii.
Pierwotne unijne przepisy wprowadzono w 2016 roku, zostały zaktualizowane poprzez dyrektywę NIS2, która zaczęła obowiązywać w 2023 roku.
projekt realizowany przez CPPC w partnerstwie z NASK
Wsparcie finansowe jednostek samorządu terytorialnego na podniesienie cyberbezpieczeństwa w podmiocie.
Projekt obejmuje wszystkie jednostki samorządowe tj. 2 477 gmin, 314 powiatów, 16 województw (łącznie 2 807 JST).
Kwota grantu wynosi od 200tys. zł do 850 tys. zł
Termin składania wniosków - do 14.12.2023, godzina 16.00
Dyrektywa NIS2 uzupełnia obecną dyrektywę NIS, wprowadzając szereg zmian dla przedsiębiorców:
Wprowadza podział na usługi ważne i kluczowe oraz poszerza zakres podmiotów, które będą zobowiązane do podejmowania działań związanych z cyberbezpieczeństwem (przewiduje się, że kilka tysięcy firm w Polsce będzie objętych nowymi zadaniami).
Nakłada nowe obowiązki związane z cyberbezpieczeństwem, takie jak konieczność dostosowania polityki analizy ryzyka i bezpieczeństwa systemów informatycznych, zarządzania incydentami oraz wprowadzenia planu ciągłości działania.
Wprowadza możliwość nałożenia kar za brak dostosowania się do przepisów. Ich wysokość będzie uzależniona od rodzaju podmiotu (dla usług kluczowych mogą wynosić nawet do 10 mln EUR lub 2% łącznego rocznego obrotu).
NIS2 obejmuje podmioty z różnych sektorów dzieląc je na te kluczowe oraz ważne
Dyrektywa NIS2 definiuje obszary kluczowe dla bezpieczeństwa cybernetycznego, koncentrując się na sektorach o znaczącym wpływie oraz ważnych branżach, które mają istotne znaczenie dla funkcjonowania Unii Europejskiej.
Do kiedy trzeba wdrożyć nowe wymagania?
Podmioty uwzględnione w dyrektywnie mają czas na implementacje nowych wymagań do 17 października 2024 roku.
Oferujemy kompleksowe wdrożenie projektu „Cyberbezpieczny Samorząd".
Bezpośrednie wsparcie finansowe, którego celem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa informacji w jednostkach samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmocnienie ich odporności i umiejętności skutecznego zapobiegania oraz reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.
Realizacja projektu poprzez udzielenie wsparcia grantowego jednostkom samorządowym przyczyni się do:
Projekt będzie realizowany na obszarze całego kraju, obejmując wszystkie jednostki samorządowe, czyli 2 477 gminy, 314 powiaty oraz 16 województw (co razem daje 2 807 JST).
Grupą docelową projektu jest administracja publiczna, włączając w to jednostki samorządu terytorialnego (JST) i jednostki im podległe, z wyłączeniem instytucji opieki zdrowotnej, skupiającej się na sektorze publicznym.
Jednostki Samorządu Terytorialnego otrzymają dofinansowanie w formie grantu.
Maksymalna kwota dofinansowania będzie wskazana dla każdej Jednostki Samorządu Terytorialnego w dokumentacji konkursowej z chwilą uruchomienia naboru.
Wkład własny jest na poziomie około 4 procent całkowitego kosztu projektu, jedynie samorządy o wyższych dochodach będą zobowiązane do uregulowania go. Taki model alokacji środków pozwoli na wyrównanie szans dla samorządów o mniejszych możliwościach finansowych.
W ramach projektu działania będą mogły być rozliczane przez samorządy w terminie od 1 czerwca 2023 r. do 30 czerwca 2026 r.
Projekt „Cyberbezpieczny Samorząd” otrzymuje częściowe wsparcie finansowe z Funduszy Europejskich w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy na lata 2021-2027.
do 14.12.2023, godzina 16.00
Instrukcje i szczegóły dotyczące złożenia wniosków o przyznanie grantu znajdziesz klikając w poniższy przycisk.
Znajdziesz tam również prognozowaną wysokość uzyskania grantu dla danych jednostek wraz z ewentualnym wkładem własnym na realizacje projektu.
W razie potrzeby możemy zaoferować pomoc i wsparcie jednostkom samorządów terytorialnych w trakcie wnioskowania o uzyskanie dofinansowania na realizację projektu „Cyberbezpieczny Samorząd”.
Oferujemy pomoc w zdobyciu finansowania z projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”. Przygotowujemy plan działania, przeprowadzamy audyt bezpieczeństwa cyfrowego, organizujemy i prowadzimy szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla pracowników jednostek samorządów terytorialnych oraz zapewniamy wsparcie w dziedzinie technologii informatycznych.
KONTAKT
MKM – Kamil Maciejewski
ul. Kapitulna 8/59
87-800 Włocławek
NIP: 888 126 20 45
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |